opencart-excel-introducing-bulk-mode

معرفی امکانات ماژول اپن کارت اکسل پورت

معرفی امکانات ماژول اپن کارت اکسل پورت

این پست ویژگی جدید مورد انتظار اکسل پورت از اپن کارت را شامل می شود – ورودی/ خروجی عمده محصولات. این ویژگی در اکسل پورت نسخه 1.10 (برای اپن کارت نسخه 1.5) و اکسل پورت نسخه 2.4 (برای اپن کارت 2) و اکسل پورت نسخه 3.1.1 (برای اپن کارت v3.x) معرفی شده است.

مطمئن باشید ، هیچ ویژگی موجود ماژول اکسل پورت حذف نشده است.

در این پست تمام حالت های خروجی موجود برای اطلاعات محصول ، موجود در جدیدترین نسخه اکسل پورت،توضیح داده شده است.

اکسل پورت چیست

ExcelPort یکی از برترین افزونه های اپن کارت برای انتقال داده های فروشگاه شما از طریق فرمت XLSX است. همچنین یک راه حل عالی برای دارندگان فروشگاه هایی است که مایلند داده های خود را به نسخه جدیدتر اپن کارت منتقل کنند بدون اینکه نگران مشکلات سازگاری پایگاه داده باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزونه اپن کارت اکسل پورت، می توانید صفحه اختصاصی افزونه را در آی سبد نیز مشاهده کنید. حال اجازه دهید به اصل مطلب بپردازیم.

تا کنون، محصولات چگونه مدیریت شده اند؟

در نسخه های قدیمی اکسل پورت (قبل از نسخه 1.10 برای اپن کارت 1 و نسخه 2.4 برای اپن کارت 2) ، محصولات را می توان در دو حالت مدیریت کرد – خروجی گرفتن سریع و خروجی کامل. با جدیدترین نسخه ، حالت سوم و جدیدی به نام خروجی انبوه یا گسترده (صادرات انبوه) را معرفی کرده ایم ، اما کمی بیشتر در مورد آن.

ما در مورد خروجی گرفتن سریع (که اکنون صادرات پایه نامیده می شود) و خروجی گرفتن کامل (اکنون صادرات گروهی نامیده می شود) توضیح بسیار مختصری خواهیم داد.

خروجی گرفتن پایه (که قبلا صادرات سریع نامیده می شد)

این حالت فقط برای خروجی گرفتن از اطلاعات عمومی محصول ، به استثنای ویژگی ها ، پروفایل های پرداخت مکرر ، گزینه ها ، تخفیف ها ، ویژه ها ، تصاویر ، امتیازات جایزه و طرح ها استفاده می شود. در صفحه گسترده به این شکل است:

اگر می خواهید فقط جزئیات اساسی محصول را به صورت عمده – قیمت پایه ، مدل ، توضیحات ، وضعیت ، تعداد و غیره مدیریت کنید ، این حالت صادرات عالی است.

خروجی گرفتن گروهی (که قبلا صادرات کامل نامیده می شد)

این حالت تمام اطلاعات محصول را در یک صفحه واحد، گروه بندی می کند و مزیت آن این است که شما همه اطلاعات را در یک مکان واحد دارید. این مورد در مواردی که نیازی به مدیریت همه اطلاعات محصول ندارید (به عنوان مثال هنگام به روز آوری به OpenCart جدید) یا در مواردی که نیاز به تغییر دستی اطلاعات بسیار کمی از محصولات دارید ، انتخاب خوبی است.

در حالی که دو حالت فوق در بیشتر موارد عمومی کار می کنند ، هر دو توانایی مدیریت آسان اطلاعات اضافی محصول عمده را ندارند – ویژگی ها ، پروفایل های پرداخت مکرر ، گزینه ها ، تخفیف ها ، ویژه ها ، تصاویر ، امتیازات و طرح های پاداش. برای مقابله با این مسئله ، تیم توسعه ای سبد حالت سومی از صادرات را نیز  ارائه کرده است : صادرات انبوه.

معرفی حالت انبوه
صادرات
اکسل پورت 1.10 برای اپن کارت ورژن 1 و اکسل پورت 2.4 برای اپن کارت ورژن 2هر دو صادرات انبوه را معرفی می کنند. این ویژگی جدید و جذاب را می توان به عنوان یک فرمت برای حالت عمومی صادرات در نظر گرفت.به شکل زیر توجه کنید:

همانطور که مشاهده می کنید ، اکنون اطلاعات اضافی محصول برای ویرایش به صورت عمده در دسترس است. هر موجودیت اضافی از طریق ستون شناسه محصول به یک محصول در برگه “محصولات” مربوط می شود.به صفحه ما بروید و برای دیدن بقیه ورق ها ، در حالت انبوه صادرات آزمایشی را انجام دهید.

واردات:

روند واردات همچنان مانند گذشته رو به جلو است. شما می توانید یک سند XLSX یا یک فایل زیپ شده حاوی اسناد XLSX را بارگذاری کنید. اکسل پورت به طور خودکار ساختار سند را تشخیص می دهد و داده های شما را بر این اساس وارد می کند.اطلاعات بیشتر در مورد این فرایند در اسناد اکسل پورت ارائه شده است.

واردات جزئی:

واردات انبوه همچنین به شما امکان می دهد که بر روی کالاهای موجود در هنگام واردات تأثیر بگذارید. به عنوان مثال ، تصور کنید که می خواهید فقط گزینه های خود را ویرایش کنید ، بدون اینکه تغییری در تخفیف ها ، تصاویر ، ویژگی ها و غیره اعمال کنید.در حالت انبوه این امر به راحتی و با حذف ساده ورق های موجود در قسمت هایی که مایل نیستید هنگام وارد کردن تحت تأثیر قرار گیرند ، حاصل می شود. مثلا:

اگر این فایل را وارد کنید ، داده هایی که تحت تأثیر قرار می گیرند عبارتند از:

– تمام اطلاعات اساسی مربوط به محصول – همانند واردات پایه
– گزینه های محصول به عبارت دیگر ، تخفیف ها ، ویژه ها ، ویژگی ها و غیره به هیچ وجه تغییر نخواهند کرد.

در نتیجه:
امیدواریم افزونه اپن کارت اکسل پورت را دوست داشته باشید. علاوه بر این ، ما امیدواریم که این ویژگی  باعث صرفه جویی در وقت جهت ویرایش اطلاعات شما و کمک به بهبود روند کار شما شود. 
 

دیدگاهتان را بنویسید